Przejdź do głównej treści
Producent pojazdów i przyczep specjalnych
Producent pojazdów i przyczep specjalnych

Przyczepy gastronomiczne na lody: podążać za trendami czy stawiać na sprawdzone rozwiązania?

Przyczepa gastronomiczna lody, foodtrack lodziarnia

W przypadku handlu lodami dużym atutem jest utrwalona świadomość społeczna. Każdy doskonale zna motyw samochodu z charakterystyczną melodyjką, powoli przemierzającego okolicę i przystającego na moment przy zainteresowanych osobach. Dzięki temu sprzedaż lodów z przyczepy gastronomicznej dobrze kojarzy się klientom. Pozostaje jednak kluczowe wyzwanie związane z ustaleniem oferty. To ona stanowi rdzeń działalności, wokół którego kręci się cała logistyka i marketing. Trzeba zatem dokładnie przemyśleć, co powinno się znaleźć w ofercie przyczepy gastronomicznej z lodami. Możesz się zdecydować na tradycyjne, uniwersalne rozwiązania, których nie dotyczą stale zmieniające się trendy, lub oprzeć działalność na aktualnej modzie. Które rozwiązanie będzie korzystniejsze?

Przyczepa gastronomiczna – lody w klasycznej wersji

Sprzedaż klasycznych lodów z przyczepy gastronomicznej bez wątpienia zapewnia większe bezpieczeństwo i stabilność. To sprawdzony produkt, który zawsze się sprzeda. Nic nie wskazuje na to, by miał kiedykolwiek wyjść z łask konsumentów. Przekłada się to na mniej skomplikowany wymiar logistyczny. Możesz znaleźć stałych dostawców i kupować wciąż te same produkty z jednego źródła. Na przestrzeni miesięcy czy lat nie musisz preprowadzać gwałtownych zmian.

W przypadku klasycznych lodów warto jednak zadbać o jak najwyższą jakość, aby wyróżnić się spośród konkurencji. Sprzyja to sukcesywnemu kształtowaniu renomy, która utrwali pozycję Twojej marki na lokalnym rynku. Poza tym będziesz potrzebować przemyślanej kampanii marketingowej. Na potrzeby reklam trzeba będzie znaleźć czynniki, które sprawiają, że odcinasz się na tle podobnych firm. Dzięki nim wytłumaczysz klientom, dlaczego to Twoja przyczepa gastronomiczna z klasycznymi lodami jest najlepsza w okolicy.

Lody z przyczepy gastronomicznej w nowoczesnym wydaniu

Na początek warto się rozprawić z mitem dotyczącym tymczasowości trendów. Jeżeli starasz się podążać za kulinarną modą, nie musi to oznaczać, że Twoja działalność będzie się wiązać z ciągłymi zmianami. Niektóre nowości znajdują pokaźne grono miłośników, a tym samym pozostają na rynku na stałe. Mogliśmy to zaobserwować w przypadku wielu produktów z branży gastronomicznej – na przykład sushi, ramenu czy lodów tajskich.

Odejście od klasycznych, nieinnowacyjnych rozwiązań może Ci ułatwić prowadzenie działań marketingowych. Możesz się przyłączać do komunikacji innych przedsiębiorstw inwestujących w ten sam trend, aby zwiększyć swój zasięg. Należy jak najlepiej wykorzystać ten potencjał. Musisz jednak liczyć się z tym, że taki profil działalności może się okazać bardziej skomplikowany – zwłaszcza od strony logistycznej. 

 

Informacja o plikach cookies

Korzystając z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji w dziale Polityka prywatności.

Zamknij
Komunikat
Zamknij
BCC Polska nie wspiera starszych wersji przeglądarek, które mogą nie obsługiwać wszystkich funkcjonalności serwisu. Prosimy o skorzystanie z najnowszych wersji przeglądarek Google Chrome, Firefox, Microsoft Edge lub innych.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu